Τι κάνει ο Διαχειριστής ηλεκτρονικού καταστήματος;
Το ηλεκτρονικό εμπόριο ανθεί. Τα τελευταία χρόνια σημειώθηκε απότομη αύξηση του αριθμού των θέσεων διαχειριστή ηλεκτρονικού εμπορίου. Αυτοί οι διαχειριστές είναι υπεύθυνοι για την παρουσία διαδικτυακών πωλήσεων ενός λιανοπωλητή και αναλαμβάνουν εργασίες που κυμαίνονται από την επιλογή της σειράς προϊόντων έως τη διαχείριση επιστροφών.
Τι είναι το ηλεκτρονικό εμπόριο; Ο ρόλος του Διαχειριστή Ηλεκτρονικού Εμπορίου
Ένα ηλεκτρονικό εμπόριο ή ένα ηλεκτρονικό κατάστημα είναι ένας διαδικτυακός τόπος (ιστότοπος) όπου οι πελάτες μπορούν να αγοράσουν προϊόντα ή υπηρεσίες. Πηγαίνουν οι ημέρες των λιανικών εταιρειών που επεκτείνονται μέσω φυσικών καταστημάτων. Σήμερα, έχει να κάνει με τη σύνδεση με τους πελάτες σας με τον γρηγορότερο δυνατό τρόπο.
Λοιπόν, πώς μπορούμε να το κάνουμε αυτό; Αυτό θα ήταν online!
Οι περισσότερες μάρκες σήμερα έχουν διαδικτυακή παρουσία και πωλούν τα προϊόντα τους στο διαδίκτυο συμπληρώνοντας ή μερικές φορές αντικαθιστώντας το παραδοσιακό κατάστημα. Αυτό το νέο κανάλι πωλήσεων αλλάζει επίσης τις απαιτήσεις που παρέχονται στο προσωπικό πωλήσεων. Τώρα, δεν χρειάζεται απλώς να συμβουλευτείτε τον πελάτη που μπαίνει στο κατάστημα, αλλά πρέπει να φέρετε τους πελάτες στον ιστότοπο .
Με το ηλεκτρονικό εμπόριο να αναπτύσσεται με άνευ προηγουμένου ρυθμό σε όλο τον κόσμο έχει προκύψει ένας νέος ρόλος: Ο διευθυντής ηλεκτρονικού εμπορίου .
Ευθύνες υπευθύνου ηλεκτρονικού εμπορίου: Τι κάνουν;
Οι διαχειριστές ηλεκτρονικού εμπορίου είναι υπεύθυνοι για τη διαχείριση ολόκληρης της παρουσίας λιανικών εταιρειών ηλεκτρονικού εμπορίου . Διαχειρίζονται την ποικιλία, επιλέγουν προϊόντα προς πώληση και αναλαμβάνουν τη διαχείριση των επιστροφών.
Στην καθημερινή τους δουλειά, ασχολούνται κυρίως με τον προγραμματισμό και την περαιτέρω ανάπτυξη της εμφάνισης του καταστήματος και λειτουργούν ως διεπαφή μεταξύ διαφόρων εξειδικευμένων τμημάτων. Αυτά περιλαμβάνουν πρακτορεία σχεδιασμού ιστοσελίδων, το τμήμα μάρκετινγκ εντός της εταιρείας, εταιρείες ανάπτυξης, πληροφορικής και δημοσίων σχέσεων.
Επιπλέον, οι διαχειριστές ηλεκτρονικού εμπορίου είναι επιφορτισμένοι με τη διαχείριση των εισερχόμενων πληρωμών και επιστροφών και αναλύουν τα στατιστικά στοιχεία πωλήσεων προκειμένου να βελτιστοποιήσουν τη γκάμα προϊόντων και να είναι σε θέση να τοποθετήσουν στοχευμένες διαφημίσεις.
Τελικά, ο κύριος στόχος ενός διαχειριστή ηλεκτρονικού εμπορίου είναι να βελτιώσει τα ποσοστά μετατροπών , δηλαδή το ποσοστό αγορών που προκύπτουν από τους επισκέπτες του καταστήματος.
Βασικά, οι διαχειριστές ηλεκτρονικού εμπορίου δραστηριοποιούνται σε μια βιομηχανία που διαθέτει ένα προϊόν προς πώληση. Δραστηριοποιούνται κυρίως στη βιομηχανία λιανικής και B2C.
Τα καλύτερα φυσικά προϊόντα για πώληση στο διαδίκτυο είναι:
- Προϊόντα μόδας – ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ
- Ηλεκτρονικά και τεχνολογικά προϊόντα
- Βιβλία και μουσική
Τι καθήκοντα έχει ένας διαχειριστής ηλεκτρονικού εμπορίου;
- Ορίστε τους στόχους της εταιρείας
- Ελέγξτε τα δεδομένα πωλήσεων και τα επίπεδα αποθεμάτων
- Βελτιστοποίηση των πωλήσεων και αύξηση των ποσοστών μετατροπής
- Ανάλυση εσωτερικών δεδομένων και αναλυτικών στοιχείων ιστού
- Αναπτύξτε στρατηγικές τιμολόγησης για το κατάστημα ηλεκτρονικού εμπορίου
- Διαχείριση επιστροφών
- Προγραμματίστε διαφημιστικές καμπάνιες, όπως διαγωνισμούς ή δώρα
- Προγραμματίστε διαφημιστικές καμπάνιες, συμπεριλαμβανομένης της λήψης αποφάσεων για κανάλια μέσων
- Αναπτύξτε στρατηγικές SEO και SEM
- Αξιολογήστε τη σχεδίαση ιστότοπου και συζητήστε σχέδια βελτίωσης
- Ξεκινήστε μελέτες έρευνας αγοράς
- Παρέχετε μάρκετινγκ ή τεχνικές συμβουλές στους πελάτες
- Κατευθύνετε την πρόσληψη διαφημιστικού, προωθητικού και προσωπικού μάρκετινγκ και εποπτεύστε τις καθημερινές τους δραστηριότητες
Τι δεξιότητες χρειάζεται ένας Διαχειριστής Ηλεκτρονικού Εμπορίου;
Οι διευθυντές ηλεκτρονικού εμπορίου έχουν εμπειρία στον τομέα της διοίκησης επιχειρήσεων, καθοδηγούνται από έργα και γνωρίζουν στρατηγικές για την αύξηση των πωλήσεων.
Έχουν επίσης εκτενή γνώση της γκάμας των προϊόντων και της βιομηχανίας στην οποία λειτουργούν. Οι μαλακές δεξιότητες περιλαμβάνουν λεκτικές και γραπτές δεξιότητες επικοινωνίας και ομαδικής εργασίας στην αντιμετώπιση συνεργαζόμενων τμημάτων και πρακτορείων καθώς και επιθετικότητα.
Επίσης, η προσαρμοστικότητα είναι πολύ σημαντική γιατί ο ψηφιακός κόσμος αλλάζει καθημερινά. Μια τροποποίηση στον αλγόριθμο της Google μπορεί να αλλάξει εντελώς το παιχνίδι για το ηλεκτρονικό σας κατάστημα και επίσης νέοι ανταγωνιστές μπορούν εύκολα να εισέλθουν στην αγορά.
Τι πρέπει να γνωρίζει ένας διαχειριστής ηλεκτρονικού εμπορίου;
- Τεχνογνωσία διαχείρισης επιχειρήσεων
- Γνώση στρατηγικών για αύξηση των πωλήσεων
- Μάρκετινγκ θυγατρικών
- Γνώση του SEO
- Ψηφιακή διαφήμιση: Google Ads, Facebook Ads
- Έρευνα αγοράς και δεξιότητες ανάλυσης
- Εμπειρογνωμοσύνη στη βιομηχανία και το προϊόν
- Ισχυρές επικοινωνιακές δεξιότητες και ικανότητα εργασίας σε μια ομάδα
- Ανάπτυξη και σχεδιασμός καμπανιών μάρκετινγκ μέσω διαδικτύου και email
Τι χρειάζεται λοιπόν για να γίνει διευθυντής ηλεκτρονικού εμπορίου;
Όσον αφορά την εκπαίδευση, οι διαχειριστές ηλεκτρονικού εμπορίου έχουν συνήθως ένα υπόβαθρο διαχείρισης επιχειρήσεων ή κατέχουν πτυχίο μάρκετινγκ, επικοινωνιών ή επιστήμης υπολογιστών .
Όλα αυτά είναι συνήθεις τρόποι εισόδου στο επάγγελμα. Ωστόσο, καθώς πρόκειται για ένα πολύ νέο πεδίο, ο πιθανός καλύτερος τρόπος για να γίνετε διευθυντής ηλεκτρονικού εμπορίου είναι να μαθαίνετε στη δουλειά και μέσω εμπειρίας .
Η Google προσφέρει διάφορα διαδικτυακά μαθήματα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως βασικά για να μάθουν σχετικά με το ψηφιακό μάρκετινγκ και μπορούν να ξεκινήσουν ως ειδικός στο Διαδίκτυο μάρκετινγκ. π.χ.: Πώς να βελτιώσετε και να προστατεύσετε την διαδικτυακή σας καμπάνια ή την πιστοποίησή τους για το Digital Marketing Ξεκινήστε τώρα σε ένα νέο freelance project.
Μισθός
Ο αρχικός μισθός για έναν διαχειριστή ηλεκτρονικού εμπορίου μπορεί να είναι τόσο χαμηλός όσο 20.000 $ ανάλογα με την επιχείρηση λιανικής. Αυτός ο αριθμός μπορεί να αυξηθεί σημαντικά για έναν διευθυντή με λίγα χρόνια εμπειρίας και να πέσει στο εύρος των 63.000 $.
Οι ανώτεροι διευθυντές μπορούν να αναμένουν να συγκεντρώσουν σχεδόν 160.000 $ ετησίως. Αυτός ο αριθμός μπορεί, φυσικά, να είναι σημαντικά υψηλότερος υπό ορισμένες συνθήκες και εξαρτάται από παράγοντες όπως η βιομηχανία και η εταιρεία, αλλά και από την επαγγελματική εμπειρία.
Πόσο κάνουν οι διαχειριστές ηλεκτρονικού εμπορίου;
Κατώτερος | $ 20,000 |
Μέση τιμή | $ 63,000 |
Αρχαιότερος | $ 160,000 |
Η μέση ωριαία τιμή freelancer ενός διαχειριστή ηλεκτρονικού εμπορίου είναι 87 $ ανά ώρα (δείκτης τιμών freelancermap – από τον Σεπτέμβριο του 2019).
Πηγή: freelancermap.com